piątek, 21 maja 2010

...mam sentyment. Po prostu. To nie ten sam wehikuł co sprzed 20 lat, ale bardzo podobny. Nawet kolor ten sam.

Okazuje się, że te stare auta są ciągle na chodzie i wciąż na tej samej dzielnicy.

16:13, icemondragon , Samochody
Link Dodaj komentarz »
środa, 19 maja 2010

Przypomina mi trójkołowca dla inwalidów. Ale taki po liftingu troche...

Nie jestem pewien czy to Simons DUO...

 

Eksportowany w latach 80. XX wieku do krajów socjalistycznych DUO był popularnym pojazdem inwalidzkim w Europie Środkowej i Wschodniej.

Simson DUO miał zamontowany silnik motocyklowy o pojemności 50 cm³. Napędzane było tylko jedno koło tylne. Pojazd nie miał biegu wstecznego. Kabina była dwuosobowa; kierowca siedział z lewej strony pojazdu. Dach Simsona DUO oparty był na stelażu z metalowych prętów, który podtrzymywał jednocześnie przednią szybę.

Silnik pojazdu uruchamiany był ręczną dźwignią dostępną z zewnątrz lub wewnątrz. Hamulec uruchamiany był przez naciśnięcie kolumny kierownicy, ruch której systemem dźwigni i linek przekazywany był na wszystkie trzy koła. Zmiana biegów poczynając od modelu DUO 4/1 - dźwignią ręczną; sprzęgło - automatyczne, odśrodkowe.

Konstrukcyjna prędkość maksymalna wynosi 55 km/h, w praktyce nie przekraczała 60 km/h.

20:09, icemondragon , Samochody
Link Komentarze (1) »
wtorek, 18 maja 2010

...tak mówiliśmy na Dużego Fiata. 125p.

Dla urodzonego pod koniec lat '80, tego typu auta były czymś normalnym. Jakoś o nich zapomniałem. Teraz znów je spotykam. A może zawsze je mijałem tylko nie zauważałem? Zdjęciem próbuję ocalić od zapomnienia.



20:39, icemondragon , Samochody
Link Dodaj komentarz »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 51
Tu Wrocław
statystyka
ENGLISH VERSION
Japan VERSION
Deutch VERSION
polish VERSION
spain VERSION
blogi
Wszelkie prawa zastrzeżone. Fotografie stanowią własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii lub ich części bez zgody autora jest zabronione.
kontakt: davo15(małpa)interia.pl